Slogan/Tagline

Fånga dina kunder med en slagkraftig slogan
 

Berätta vem du är med en slagkraftig slogan

Slogan, tagline, payoff


Den klassiska typen av slogan är oftast en ordlek

Som med fördel kombineras med en ...

Våra verk

Den klassiska typen av slogan är en ordlek. Men viktigast är förstås att vi konsumenter reagerar och lägger den på minnet. William Eastons personliga favorit är av den gamla skolan: I wonder where my yellow went when I brushed my teeth with Pepsodent. Han blir glad av den, och därför har den fått en särskild plats i hans minne.
– En del slogans funkar för att man hör dem så ofta att man inte kan undgå dem. Men de vi gillar ten­derar att ha en ordlek i sig, säger han, och konstaterar i nästa andetag att en slogan inte längre kan bära ett helt varumärke. Det krävs mycket mer. Konsumenterna är för smarta.
– Man kan inte bara säga att man har den bästa bilen. Man kan inte lura folk, säger William Easton.

 
Lorem ipsum
  • Lorem ipsum
  • Ac vehiclur
  • Dignissim porttitor
  • Amet placerat dui
  • Donec mollis vel arcu
  • Sed dictum sapien

Pris från 10 000 kr exkl. moms

Slogan

Slogan
Ordet slogan kommer från det skotsk-gaeliska uttrycket sluagh-ghairm (sluagh = armé, ghairm = skrik). Ordet började användas inom engelskan i början av 1700-talet, men slogans har använts sedan medeltiden. Inledningsvis betecknade ordet de olika klanmotton som användes av de skotska Highland-klanerna.I svenskan började ordet användas strax innan andra världskriget och kunde, enligt tidningen Form, beskrivas som ”det tändande slagordet, satsen, som man inte glömmer, namnet, som ofelbart stannar i minnet”.

En slogan kan inte bära hela varumärket, men den ska presentera er

Tagline

Tagline
Begreppet tagline eller tag line kommer ursprungligen från teater- och filmvärlden där ordet betecknade den dramatiska korta mening som skulle locka publiken till föreställningen. Som till exempel filmen Aliens klassiska ”I rymden kan ingen höra dig skrika”. I dag används ordet generellt för att beskriva alla typer marknadsföringsslogans, främst i USA.

Devis

Devis
Ursprungligen var devisen en kort mening som beskrev någon form av levnadsregel. Bland annat hade riddare en devis på sin sköld eller inbroderad i klädnaden. En devis kan även vara ett motto eller ett valspråk. Som till exempel vår nuvarande kungs ”För folket, i tiden”. Vilket ju, när man tänker efter, även skulle kunna vara en slogan. Lite som Ikeas gamla ”Inte för de rika. Men för de kloka”.

Exempel på slogan och vad de förmedlar

Träd in i framtiden

Integer ac vehicula eros, sed dictum sapien. Donec dignissim porttitor ante, sit amet placerat dui. Donec mollis vel arcu et efficitur.

Upplev ölkultur från Norrbotten

Integer ac vehicula eros, sed dictum sapien. Donec dignissim porttitor ante, sit amet placerat dui. Donec mollis vel arcu et efficitur.

Riktiga upplevelse börjar här

Integer ac vehicula eros, sed dictum sapien. Donec dignissim porttitor ante, sit amet placerat dui. Donec mollis vel arcu et efficitur.

Glädje, energi & gemenskap. Dans!

Integer ac vehicula eros, sed dictum sapien. Donec dignissim porttitor ante, sit amet placerat dui. Donec mollis vel arcu et efficitur.

Mer verkstad än snack

Integer ac vehicula eros, sed dictum sapien. Donec dignissim porttitor ante, sit amet placerat dui. Donec mollis vel arcu et efficitur.

Bli smärtfri på riktigt

Integer ac vehicula eros, sed dictum sapien. Donec dignissim porttitor ante, sit amet placerat dui. Donec mollis vel arcu et efficitur.

Framtidssäker investering

Integer ac vehicula eros, sed dictum sapien. Donec dignissim porttitor ante, sit amet placerat dui. Donec mollis vel arcu et efficitur.

Jordnära byggvett

Integer ac vehicula eros, sed dictum sapien. Donec dignissim porttitor ante, sit amet placerat dui. Donec mollis vel arcu et efficitur.

Sveriges mest norrländska Google Ads-byrå

Integer ac vehicula eros, sed dictum sapien. Donec dignissim porttitor ante, sit amet placerat dui. Donec mollis vel arcu et efficitur.

 

"En författare hittar inte på, en författare hittar."

Mårten Melin