Klirr i kassan med rätt person på att ställe
Inkluderande för mångfald
En välskriven och genomtänkt platsannons är a och o när du vill rekrytera drömkandidaten. skriver effektiva platsannonser som hjälper dig att rekrytera drömkandidaten.
En bra platsannons är a och o när det gäller att fånga intresset hos potentiella kandidater och presentera ert företag. Den bör inte vara för lång, inte innehålla klyschor och kanske viktigaste av allt: den ska vara spännande nog för att man ska skicka in en ansökan!
Och få rätt kandidat att välja er
Berätta vad ni har att erbjuda kandidaten.
2. Besvara ”what´s in it for me?”
Det handlar inte bara om att det är ni som ska välja rätt kandidat – kandidaten ska också välja er (och de bästa kandidaterna är ofta de mest svårflirtade). Därför är det viktigt att lyfta vad ni erbjuder och beskriva saker med tjänsten som kan locka rätt kandidater. Allt handlar om att få personer att förstå varför de ska jobba hos er och agera på er platsannons.
4. Beskriv företagskulturen
Försök förmedla känslan av er företagskultur i jobbannonsen och få fram kärnan av kulturen för att matcha med rätt personlighet. Det är i många fall lättare att förvärva kunskaper än att ändra attityd. Har ni en arbetskultur som handlar om att testa sig fram och våga göra fel kan det krocka med en personlighet som vill ha gedigen struktur och behöver ha alla processer på plats.
Detta är er chans att sälja in er hos kandidaten och ge ett bra intryck. Det är ju inte bara ni som ska välja kandidat – kandidaten måste välja er också! Har ni en härlig kultur på arbetsplatsen eller bjuder på frukost varje fredag så skriv det. Se till att ni lyfter ert erbjudande! En platsannons bör också innehålla en kort beskrivning av er som företag. Här bör företagskulturen och era värderingar tydligt framgå så att kandidaterna får en chans att bilda sig en uppfattning av er som arbetsgivare.
Utan klyschoor och formuleringar från 10-talet när alla skulle ha många bollar i luften och vara stresszstålig, spindeln i nätet, driven, Du kan säga exakt samma sak men med en målande situation istället. Det är inte attraktivt.
Du behöver tänka mer som en säljare och marknadsförare. En jobbannons är faktiskt just en annons. Den ska “sälja in” ditt företag till potentiella kandidater.
Dessutom behöver din annons utformas på ett sätt som gör att så många relevanta kandidater som möjligt hittar den. Det innebär att du behöver tänka på saker som sökord, rubriksättning och läsbarhet. Tänk på tillgängligheten.
Konst finns i allting, och allting på vår hemsida skapades med just den kunskapen. Ta en titt i vår portfolio för att se våra senaste verk och vad vi arbetar med just nu.
När du beställer texter via mail underlättar du processen genom att ange: önskad texttjänst, önskad deadline, ungefärligt omfång (antal ord, sidor, webbplats eller liknande), grundläggande information och syfte, användningsområde eller plats för publicering samt kontaktperson och faktureringsuppgifter. Bifoga även eventuella bilder. Notera att Från-pris för aktuell tjänst utgör minsta debitering för uppdraget. Vi återkommer till dig via mail och tar kontakten därifrån. Välkommen med dina önskemål!
Beställ text här
"Where focus goes, energy flows."
Anthony Robbins
Pst! Anlita Copy on Demand när du har extra bråttom!
Adapter Copy © 2013-2023 - En snacksalig del av Adapter Media Group AB
Alla priser exkl. moms
Cookiepolicy I Integritetspolicy GDPR I Köpvillkor & Avtalsvillkor