Få dina läsare att vilja ha det du säljer
Säljbrev på papper? Men vem håller på med sånt 2021? Alldeles för få, om du frågar mig. Med en lockande text och snygg layout gör du ett gott första intryck och kommer flera steg närmare affär.
Sliter du håret och tuggar omeprazol av bara tanken på det där säljbrevet som du borde ha skickat i förra veckan? Hör av dig till oss på Adapter Copy så både skriver och layouter vi dina säljbrev. Snart blir det bra igen.
Ett säljbrev skriver du inte i all hast, låt det ta tid, men se till att resultatet är kort, koncist och tydligt. Din text får gärna bli ett stilistiskt mästerverk, men det ska sälja för att fylla sin funktion. Det är ingen trivsam brevväxling du är ute efter, det svar du vill ha är en beställning av din tjänst eller produkt. Därför måste ditt erbjudande vara en riktig bra deal. Annars är det inte mödan värt.
Två sekunder, eller max fem. Det är den tid du har på dig innan läsaren slänger ditt brev i pappersåtervinningen. En yttipyttistund att fånga läsarens uppmärksamhet. Reklamtrötta reagerar instinktivt med nope, skulle inte tro det, ungefär som den franske 1800-talsförfattaren André Maurois uttryckte det: "Varenda affär som man föreslår mig är en dålig affär, för om den vore bra skulle man inte föreslå mig den."
Det är ditt jobb att prove him wrong. Känn ingen press.
Så till brödtexten. Den ska vara tydlig, informativ och får gärna sticka ut på ett personligt sätt. Gå ut hårt och lägg fram ditt erbjudande direkt. Du har kort tid på dig, slösa den inte på onödigt lull.
Summa summarum: Skriv oluddiga säljbrev som går rakt på sak, landar mitt i prick och stressar med deadline. Lätt som en plätt. Eller så låter du bli. Anlita oss på Adapter istället så slipper du magvärk och prestationsångest. Kom i vår famn.
Pst! Anlita Copy on Demand när du har extra bråttom!
Adapter Copy © 2013-2023 - En snacksalig del av Adapter Media Group AB
Alla priser exkl. moms
Cookiepolicy I Integritetspolicy GDPR I Köpvillkor & Avtalsvillkor