Som marknadsföringsmaterial är white paper ett supersmart sätt att göra nytta för kunden och skapa förtroende. Du bjussar på din expertis på ett sätt som hjälper läsaren att både förstå problemet och lösa det på egen hand. När ett white paper fyller sin funktion kan du räkna med att läsaren väljer dig nästa gång hen stöter på liknande problem. Därför passar white paper perfekt som en del i din content marketing strategi.
Länka även till och från content marketing, content writing, företagstexter
Lös kundens problem med relevant innehåll
En copywriter är perfekt för jobbet eftersom vi är proffs på att koka ner information tills bara uldet finns kvar (sila mängder av information och blogga guldkornen.
Använd white paper för att nå fram till din målgrupp genom att förklara något krångligt på ett lättbegripligt och tydligt sätt. Som en del i din content marketing strategi är white paper ett perfekt sätt att skapa förtroende genom att läsaren får relevant information.
Tänk på att ett white paper inte är ett reklamutskick. Skippa allt säljsnack men var tydlig med hur läsaren kan komma i kontakt med ditt företag om hen är intresserad av att veta mer, lsa liknande problem eller bli kund. Förhoppningen är ju att läsaren ska välja dig i framtiden.
Låter white paper som något för ditt företag? Vill du ha hjälp med att skriva och kanske även ta fram layout till white papers? Hör av dig till oss på Adapter Copy. Som copywriter är vi proffs på att ta till oss och tratta ner information tills bara det gottaste finns kvar.
"När ett problem blir för stort och förefaller olösligt, så glöm inte att man kan äta upp en elefant bara man skär den i tillräckligt små bitar."
Winston Churchill
Pst! Anlita Copy on Demand när du har extra bråttom!
Adapter Copy © 2013-2023 - En snacksalig del av Adapter Media Group AB
Alla priser exkl. moms
Cookiepolicy I Integritetspolicy GDPR I Köpvillkor & Avtalsvillkor