Sökoptimerade texter som Google gillar välskrivna texter som engagerar, bygger förtroende och ökar konverteringen.
Integer ac vehicula eros, sed dictum sapien. Donec dignissim porttitor ante, sit amet placerat dui. Donec mollis vel arcu et efficitur.
Integer ac vehicula eros, sed dictum sapien. Donec dignissim porttitor ante, sit amet placerat dui. Donec mollis vel arcu et efficitur.
Integer ac vehicula eros, sed dictum sapien. Donec dignissim porttitor ante, sit amet placerat dui. Donec mollis vel arcu et efficitur.
Duplicate content är textinnehåll som finns på flera olika URLer. Om flera URLer visar samma innehåll vet Google inte vilken sida som ska prioriteras i sökresultaten, och kan leda till att de båda sidorna rankas lägre än vad de borde.
Duplicate content uppstår främst när sidor på hemsidan, på grund av tekniska orsaker, får flera olika URLer. Några orsaker är:
Ett annat exempel är webbshoppar som låter besökare sortera produkter efter tex. pris: https://stilrenaklockor.se/herrklockor?price=ascending
Duplicate content kan även uppstå om du väljer att publicera innehåll som redan finns på din hemsida. Du kan då berätta för Google vilken av sidorna som ska prioriteras med den så kallade ”canonical-taggen”, som jag skriver mer om i punkt 18.
Vad gäller duplicate content som skapas genon olika parametrar, löses även den av ”canonical-taggen”. Läs mer om detta nedan.
Integer ac vehicula eros, sed dictum sapien. Donec dignissim porttitor ante, sit amet placerat dui. Donec mollis vel arcu et efficitur.
Integer ac vehicula eros, sed dictum sapien. Donec dignissim porttitor ante, sit amet placerat dui. Donec mollis vel arcu et efficitur.
1. Det ska vara ditt (och stå ut)
Den du skriver för är kräsen. Och det är Google också. Båda vill ha content som är originellt, som bara finns hos dig, och som sticker ut bland alla andra utvattnade idéer.
Gissa vad folk kommer att läsa först. Rätt: rubriken! Den måste få nyfikenheten och intresset att skjuta i höjden. Hitta läsarens problem, och hinta om att du sitter på lösningen. Se till att verben vinner över substantiven.
Fundera på vad dina läsare har för fråga eller frågor. Ge dem svaret snabbt, genom att göra texten “lättskannad” med punktlistor och nyckelord i fetstil. Kom fort till godsakerna.
Vad kan jag lära mig här, och börja göra direkt? Det vill din läsare veta. Folk läser för att bli bättre på det du skriver om. Berätta vad som är första steget att ta. Ställ frågor som får läsaren att fundera över hur han/han bara använda de nya kunskaperna
Bort med luddet. Gå pang-på. Skriv kort om du kan. Sikta på 300-1 000 ord (du behöver inte skriva 2 500 Google-rekommenderade ord bara för att).
Så … skriv luddlöst content som sticker ut, kittlar redan i rubriken, ger snabba svar, och får läsaren att ta ett första steg direkt.
Visste du att texten är det som säljer bäst på webben? Bilder och filmer i all ära, men i slutändan så är det ändå texten som får kunden på kroken.
Dahlgren Communications har specialiserat sig på redaktionella texter. Det innebär att vi skriver korta artiklar som används på ditt företags webbplats. Med en journalistisk touch beskriver och förklarar vi verksamheten, produkterna och/eller tjänsterna ni erbjuder.
Fokus ligger på att locka potentiella kunder till läsning. Texterna ska stärka läsarens uppfattning om företaget och det ni erbjuder. Genom att använda en mer neutral än säljande ton förmedlas budskapet utan att läsaren blir misstänksam.
Riktigt lyckat blir det när tjänsteföretag kan bjuda läsaren på goda råd – helt utan konsultarvode. Det skapar trovärdighet och goodwill. Och de kunder som har resurser blir intresserade av att köpa mer kompetens än den som erbjuds alla gratis.
Att vara copywriter digitalt handlar inte bara om att skriva lockande och lingvistiskt bra. När man skriver för hemsidor och andra digitala plattformar kommer stora delar av trafiken ofta från en sökmotor.
Alltså behövs det en åtminstone grundläggande kunskap om sökmotoroptimering (SEO), hur innehåll bäst utformas för att ranka högt på t ex Google. Dagens SEO är komplex och långt ifrån en exakt vetenskap.
Det finns idag många, inklusive mig själv, som kallar sig SEO-copywriter. En SEO-copywriter kan skriva välutformade texter som samtidigt syftar till att locka så mycket trafik som möjligt från sökmotorer. Det kräver en bred kunskap samt förmågan att göra avvägningar mellan t ex läsbarhet och att ranka högt på Google.
SEO är viktigt. Men det är inte allt! Som digital copywriter hamnar man ofta i situationer då en annan typ av spets krävs. Exempelvis när man skriver copy till nyhetsbrev. Då gäller det att istället att jobba med en liten yta och spetsa till budskapen.
Omställningen är inte alltid lätt och man måste kunna växa läge. Mångsidighet blir mycket viktigt för att kunna hantera olika kunder och uppdrag. En digital copywriter behöver kunna hantera wiki-liknande artiklar på över tusen ord lika bra som ett säljbudskap på 150 ord.
Texten på er hemsida avgör kundens val. Precis som designen på webbsidan spelar stor roll så är textinnehållet, content, lika viktigt. Texten ska ge ett intryck av att ni är ett professionellt företag och ge en klar bild av era tjänster.
Relevant innehåll på hemsidan är A och O både för SEO och ur dina kunders perspektiv. Vi hjälper dig med webbcontent som är välskrivet, tydligt och konverterande. Ta kontakt här nedan om du behöver hjälp med detta.
När Google avgör vilka landningssidor som ska visas i sökresultatet görs en bedömning utifrån innehållet på din sida. Detta tas även med i beräkningen när det gäller Google Ads. Googles AI sniffar igenom innehållet och avgör sedan relevansen. Bra webbcontent bidrar till en bättre quality score, och därmed till billigare annonsering med bra resultat.
Om du har för lite textinnehåll på din hemsida kommer dina besökare att sakna instruktioner, som annars hade hjälpt dem att hitta till dina produkter/tjänster och handla. Samtidigt kommer inte Google att veta riktigt vad sidan handlar om. Content är alltså king!
Få hjälp med bra säljande texter med SEO som ökar försäljningen och ger bättre placeringar i sökmotorerna. Med min hjälp får du bra webbanpassad text till hemsida och webbplats som passar din målgrupp och lyfter ditt varumärke. Jag hjälper dig med startsidan/förstasidan, om oss-texter och beskrivningar av produkter och tjänster.
Som skribent och copywriter arbetar jag med svenska unika texter som hjälper dig att förbättra din position i Googles sökresultat och öka din konvertering.
Bra webbcopy besvarar frågor snabbt. Det kräver strategisk text med röd tråd, naturligtvis optimerad för alla sökmotorer. Det innebär inte nödvändigtvis ett bombande av nyckelord utan snarare texter med relevant innehåll. Det gillar både Google och dina besökare.
För att locka till återbesök är det viktigt att din hemsida innehåller aktuell information som faller läsaren i smaken. Löpande hjälper jag dig att uppdatera din webb med nya sidor, nyhetsflöde, nyhetsbrev, sociala medier med mera.
Adapter Copy kan du anlita tillfälligt eller löpande (för ett rabatterat pris).
Du får alltid offert = koll på pengarna.
Kanske är det en webbmaster du behöver, någon som löpande kan hjälpa dig med alla texter och uppdateringar på din hemsida. Woop woop, vi fixar det också. Läs mer om hur vi kan hjälpa dig här.
Oavsett om ni säljer kitten mittens eller erbjuder en e-tjänst är ni är så klart grymma på er grej. Men syns ni online?
Eftersom kunderna gärna själva letar information på nätet är det viktigt att sticka ut i bruset. Det kräver tid och engagemang att få ökad synlighet på webben. Hemsidan behöver uppdateras och fyllas på med nytt innehåll och Facebookinläggen skapa engagemang.
En digital copywriter hjälper dig, så att du istället lägga din energi på andra delar av verksamheten. Anlita mig på frilansbasis om du har behov av extra stöd under en arbetstopp, starta upp ett nytt projekt eller inleda ett längre samarbete.
Som copywriter driver jag försäljning med hjälp av mitt tangentbord. Rätt ord på rätt plats sätter tonen för varumärket och bjuder upp sökmotorerna till dans.
Jag har dessutom sparat ett par ord i rockärmen, som väntar på att få komma till nytta.
Få hjälp med innehåll som förvandlar webbsidans besökare till betalande kunder. Du får:
I egenskap av copywriter sporras jag av att gestalta företagets drömmar, visioner och lösningar. Min målsättning är att bli expert på ämnet jag skriver om. Snårig information omvandlas till lättsmälta texter som fångar läsarens intresse. Trots att tempot är högt.
Anlita mig när du behöver copy eller content till varje del av kundresan. Allt från Facebook-annonser till nyhetsbrev. Jag kan ta ett bredare helhetsgrepp vid behov som webbredaktör eller SoMe-ansvarig. Du erbjuds en övergripande digital strategi och enhetligt innehåll tvärs över olika digitala kanaler. Allt företaget kommunicerar har därmed potential att bilda en fin helhet med samma tonalitet.
Integer ac vehicula eros, sed dictum sapien. Donec dignissim porttitor ante, sit amet placerat dui. Donec mollis vel arcu et efficitur.
Integer ac vehicula eros, sed dictum sapien. Donec dignissim porttitor ante, sit amet placerat dui. Donec mollis vel arcu et efficitur.
Integer ac vehicula eros, sed dictum sapien. Donec dignissim porttitor ante, sit amet placerat dui. Donec mollis vel arcu et efficitur.
Behöver du hjälp med copywriting som ökar din digitala närvaro? Då har du hamnat rätt! Jag är en contentexpert med ena foten i copy och den andra i SEO. Detta innebär att jag skapar innehåll som både är trevligt att läsa och leder till nya affärer. Intresserad av ett samarbete?
Integer ac vehicula eros, sed dictum sapien. Donec dignissim porttitor ante, sit amet placerat dui. Donec mollis vel arcu et efficitur.
"Det sägs ju att en miljon apor med var sitt tangentbord till sist skulle skriva Shakespears samlade verk. Tack vare Internet vet vi nu att det inte är sant."
Robert Wilensky, University of California
Pst! Anlita Copy on Demand när du har extra bråttom!
Adapter Copy © 2013-2023 - En snacksalig del av Adapter Media Group AB
Alla priser exkl. moms
Cookiepolicy I Integritetspolicy GDPR I Köpvillkor & Avtalsvillkor