Redaktionell text

Artiklar, kund- och personaltidningar

 

Välskrivna artiklar stärker kundrelationer

Använd redaktionellt innehåll som en smart kommunikationsstrategi för att nå rätt målgrupp och bygga kundrelationer. Genom att att kontinuerligt publicera välskrivna och matnyttiga artiklar på din hemsida och i sociala medier stärker du ditt varumärke. Det är även bra för SEO och ett sätt att få nya leads. Redaktionell kommunikation kan även åstadkomma:

  • Läsaren känner en större lojalitet.
  • Läsaren väljer att köpa en tjänst eller produkt de har läst om.
  • Läsaren delar intressanta artiklar till bekanta med liknande intresse (ringar på vattnet).
  • Läsaren tar kontakt med företaget.
  • Läsaren får förtroende för företaget som arbetsgivare.

Hos oss finns journalister och skribenter med lång vana av allt från lokaljournalistik till content writing. Vi vet hur en text ska formuleras för att bäst locka målgruppen till läsning. Behöver du innehåll till en kund- jubileum- eller personaltidning, företagsblogg, nyhetsbrev eller nativ advertising? Hör av dig så berättar vi mer.

 
 

Så här beställer du redaktionell text

  • Lorem ipsum
  • Ac vehiclur
  • Dignissim porttitor
  • Amet placerat dui
  • Donec mollis vel arcu
  • Sed dictum sapien
 
 
 

Artiklar på beställning

Native advertising

Vi skippar att översätta det till svenska, det låter kokko hur en än gör. Men nativ advertising är helt enkelt en form av innehållsannonser, ofta helsidor eller uppslag när de kommer i tryck, som mer liknar en artikel än en traditionell annons.

Native hör ihop med content marketing eftersom syftet är att driva trafik till ditt innehåll/content på dina kanaler.

För att fungera bra bör nativt, som all innehållsmarknadsföring, vara mer bjussig än säljig. Bjud på ett relevant och intressant innehåll som får läsaren att välja läsning snarare än lockas in av en braskande rubrik. Lyckas du med det når du rätt målgrupp och kan ge läsaren en lärorik, informativ och underhållande information.

Här kan du läsa mer om content marketing och specifikt content writing.

Artiklar till webben

Vi har tidigare sagt att det digitala landskapet ställer krav på anpassning till sökmotorer. Artiklar för webb och sociala medier har ett syfte: att driva affärer och skapa aktiva leads. Ett aktivt lead är en person som har gjort det du vill att den ska göra, exempelvis fyllt i ett formulär, nyhetsbrev eller gjort ett annat aktivt val.  

Behöver du hjälp med artiklar till webben? Vi hjälper dig att skriva lättlästa och tilltalande innehåll som gillas av dina läsare och Google.
 
 

"För barn i tioårsåldern som ska lära sig enkel interpunktion kan det vara en enkel tumregel att inte börja en mening med och eller men. Men för texter av mer avancerat slag än elvaåringsuppsatser måste den tumregeln överges."

Svenska språknämnden i ”Språkriktighetsboken”